Udostępnij tę stronę znajomym!!!

 

5. 5. Marketing i kampania społeczna

 

1. Marketing komercyjny to działania mające na celu ocenę możliwości sprzedaży produkt i związane z nimi możliwości badania rynku, planowania produkcji, reklamy i dystrybucji.

 

2. Marketing społeczny, to rodzaj projektowania, wdrażania i kontroli programów, których celem jest zwiększanie akceptacji określonych idei społecznych.

a. kampania społeczna – zespół niekomercyjnych działań skierowanych do członków społeczności w celu modyfikacji jej postaw wobec określonego problemu społecznego

b. reklama społeczna – reklama stosowana w kampaniach społecznych 

c. public relations – kształtowanie stosunków określonego podmiotu działającego publicznie z jego otoczeniem

d. przykłady kampanii społecznych

– kampanie zachęcające do udziału  w wyborach

– kampanie mające na celu poprawę bezpieczeństwa

– kampanie dotyczące edukacji

– kampanie odnoszące się do przemocy w rodzinie

e. marketing zaangażowany społecznie – forma marketingu łącząca cele ekonomiczne przedsiębiorstw z celami społecznymi.

f. odpowiedzialny marketing – dobrowolna strategia firmy, uwzględniająca w jej działalności aspekty społeczne, etyczne i ekologiczne.