5. 5. Marketing i kampania społeczna
1. Marketing komercyjny to działania mające na celu ocenę możliwości sprzedaży produkt i związane z nimi możliwości badania rynku, planowania produkcji, reklamy i dystrybucji.
2. Marketing społeczny, to rodzaj projektowania, wdrażania i kontroli programów, których celem jest zwiększanie akceptacji określonych idei społecznych.
a. kampania społeczna – zespół niekomercyjnych działań skierowanych do członków społeczności w celu modyfikacji jej postaw wobec określonego problemu społecznego
b. reklama społeczna – reklama stosowana w kampaniach społecznych
c. public relations – kształtowanie stosunków określonego podmiotu działającego publicznie z jego otoczeniem
d. przykłady kampanii społecznych
– kampanie zachęcające do udziału w wyborach
– kampanie mające na celu poprawę bezpieczeństwa
– kampanie dotyczące edukacji
– kampanie odnoszące się do przemocy w rodzinie
e. marketing zaangażowany społecznie – forma marketingu łącząca cele ekonomiczne przedsiębiorstw z celami społecznymi.
f. odpowiedzialny marketing – dobrowolna strategia firmy, uwzględniająca w jej działalności aspekty społeczne, etyczne i ekologiczne.